Geoblog.pl    Stanekislomka    Podróże    Ameryka Południowa    Pierwsze spotkanie z argentynskim stekiem.

Pierwsze spotkanie z argentynskim stekiem.

Argentyna
Argentyna, Salta

Hmm...relacja tekstowa..no dobrze..
No wiec po dwoch dniach jazdy przez pustynie Atacama (widokie nieco monotonne..) i przekroczeniu dwoch granic (najpierw chilijskiej, a nastepnie po 200 km - argentynskiej, i czekaniu na obu po ok. godziny na parzacym, pustynnym sloncu) wreszcie dotarlismy do Salty. Na przejazd i krotki pobyt w Chile wydalismy tyle kasy, ze stanelismy przed smutna prawda, ze NAPRAWDE musimy nieco przyoszczedzic. Co jednak nie oznaczalo, ze po dwoch dniach jedzenia kanapek nie zasluzylismy na porzadnego powitalnego argentynskiego steka! Tak tez niczym tradycyjni Argentynczycy poszlismy o 23 w nocy do restauracji slynacej ze stekow..Zdjecia nie zrobilismy, bo Marcin po zjedzeniu swojego steka Lloyd George z sosem pieczarkowym, smazonymi jabluszkami i okraszonego Whisky mial tak bloga mine, ze az wstyd...
Poza tym ogolnie Argentyna nam sie baaardzo podoba: ceny wreszcie jakies bardziej normalne, ludzie mili, jedzenie ze az slinka ciekne no i jakos tak bardziej europejsko. Tylko jezyk fatalny! Przez chwile mialam mala zalamke, jak po kilku prostych zdaniach nie bylam w stanie porozumiec sie z obsluga hostelu. Ale potem sie nieco pocieszylam, jak uslyszalam od innych turystow ze to mornalne i ze wszyscy maja ten sma problem. Postanowilam wiec mowic B A R D Z O W O O L N O I W Y R A Z N I E i okazalo sie ze to pomaga, bo wtedy oni zaczynaja rozumiec, ze tez musza mowic wolniej i wyrazniej.
Dzien w Salcie spedzilismy na kreceniu sie po miescie, ktore okazalo sie calkiem przyjemne, z parkami, malym ruchem ulicznym i drzewkami pomaranczowymi, rosnacymi wzdluz glownych ulic. Wieczor natomaist spedzilismy na hostelowym grillu, gaworzac z turystami i obluga hostelu (Marcin oczywiscie znowu zalapal sie na grubasnego steka..)..

Mama
Mama - 2010-09-18 22:55
Dotarliście w końcu do cywilizacji:)

Skompek
Skompek - 2010-09-18 23:37
Prosze o relacje tekstowa!

Karolina
Karolina - 2010-09-19 23:28
A ja poprosze tego steka, brzmi dobrze,mniam...
Kurcze, 22.30 a mi sie przez Was jesc zachcialo :)

gru - 2010-09-22 12:30
Ze zdjęć wszystko wygląda faktycznie europejsko.
Ja poproszę przynajmniej o zdjęcia steka :) mniam mniam. A co do języka- to bardzo Cię rozumiem Kasiu- nam jak na 4 roku puścili film arg. to rozumieliśmy 5/10....i to była załąmka :) tak więc niczym się ni przejmuj! oni tak już mają- zamieniaj po prostu wszystkie "ll"- w wymowie na ''ż" :)
ściskam!

Grażyna
Grażyna - 2010-09-22 16:59
Argentyńczyk spotkany pod Machu Picchu twierdził, że Argentyńczycy mówią po hiszpańsku z włoskim akcentem z powodu licznej włoskiej emigracji. To nic dziwnego, że ciężko ich zrozumieć. Pozdrawiam